Стоп насиљу
Јер сва деца то заслужују!!!
Заслужила су то јер су деца и ни из једног другог разлога. Имају достојанство и вреде једноставно због онога што јесу. Не морају да доказују своју вредност као људска бића, не морају да нам доказују своју ваљаност, нити је неопходно да завреде нашу пажњу. Наша љубав према њима не може да буде условљена оним што ми сматрамо предностима и недостацима.
Није неопходно да нам се допадају њихове фризуре, минђуше у носу или ципеле чудног изгледа. Наша љубав према њима мора да буде нешто на шта они могу да рачунају, нешто за шта знају да ће увек бити ту, чак и онда када се нађу у невољи и када бисмо најрадије избегли да томе и присуствујемо
СТОП НАСИЉУ!!!
Намењено деци, родитељима и нама наставницима
Желимо да сви размислимо о овој појави тј. проблему , уочимо његове облике и што је најважније урадимо нешто на његовом решавању.
Насилно понашање је сваки облик понашања који има за циљ намерно повређивање или наношење бола другоме.Насупрот насилном агресивно понашање не мора бити везано за свесно, намерно повређивање другог. Може бити неконтролисана реакција или одбрана, често услед жеље да се заштите своја или зуђа права, потребе или имовина.
Суштина насиља је намерно наношење бола другоме
Облици насиља
* вербално – псовање, називање погрдним именима
ругање, омаловажавање, исмевање…
* физичко – туча, ударање, гурање, отимање ствари,
бацање , саплитање…
*социјално – избегавање, игнорисање, оговарање
ширење гласина, игнорисање…
Знаци који говоре да је дете изложено насиљу у школи :* дете мења понашање
* уморно је повучено,
* нема апетит,
* не спава добро
* раздражљиво је
* мења уобичајени пут кретања до школе и натраг
* вређа,
* удара,
* наглих је реакција
* има главобоље,
* жали се на бол у стомаку
* заборавно је, смушено и одсутно
* нервозно је, гризе нокте
* слаби му школски успех
* тражи додатни новац за џепарац
* вређа, удара, наглих је реакција
О својим искуствима ћуте,
некад јер се плаше освете а некад јер мисле да није лепо ,, тужакати “ децу јер то не воле наставници и родитељи .
деца која трпе насиље често и сама буду насилна !
НИВОИ НАСИЉА
ПРВИ НИВО
Ове облике насиља решава самостално наставник / одељенски старешина у оквиру саветодавно-васпитног рада са децом – појединцима, групама и одељењем.
Физичко насиље | Емоционално/ психичко насиље | Социјално насиље | Сексуално насиље и злоупотреба | Насиље злоупотребом информационих технологија |
Ударање чврга, Гурање, Штипање, Гребање, Гађање, Уједање, Саплитање, Шутирање, Прљање, Уништавање ствари. | Исмејавање, Омаловажа-вање, оговарање, Вређање, Ругање, Називање погрдним именима, Псовање, Етикетирање, Имитирање, „Прозивање“… | Добацивање, Подсмевање, Игнорисање, Искључивање из групе или фаворизовање на основу социјалног статуса, националностиверске припадности Насилно дисципли-новање, Ширење гласина… | Добацивање, Псовање, Ласцивни коментари, Ширење прича, Етикетирање, Сексуално додиривање, гестикулација | Узнемиравајуће „зивкање“ , Слање узнемиравајућих порука смс-ом, ммс-ом, путем веб-сајта… |
ДРУГИ НИВО
У решавању ових облика насиља наставник / одељенски старешина укључује пп службу и Тим за заштиту ученика од насиља, злостављања и занемаривања.
Физичко насиље | Емоционално/психичко насиље | Социјално насиље | Сексуално насиље и злоупотреба | Насиље злоупотребом информационих технологија |
Шамарање | Уцењивање | Сплеткарење | Додиривање | Огласи |
Ударање | Претње | Игнорисање | Показивање порнографског материјала | Клипови |
Гажење | Неправедно кажњавање | Неукључивање | Показивање интимних делова тела | Злоупотреба форума и четовања |
Цепање одела | Забрана комуницирања | Неприхватање | Свлачење… | Блогови |
„шутке“ | Искључивање | Манипулисање | Снимање камером појединаца против њихове воље | |
Затврање | Одбацивање | Експлоатација | Дистрибуирање снимака и слика… | |
Пљување | Манипулисање… | Национализам | Снимање камером насилних сцена | |
Отимање и уништавање имовине | ||||
Измицање столице | ||||
Чупање за уши и косу… |